Múltbéli tárgyak közt otthonosan

Todd Selby  portré-, enteriőr- és divatfotós, de a hírműfajban is otthon érzi magát. Munkáiban egyedülállóan kreatív belső tereket, különös  látványvilágot alakít ki. Képeinek szereplői egyszerre hétköznapiak és egyedülállóak, ahogy mindannyian.

Ilyen Hitoshi Ushida, a japán régiségkereskedő is, akinek otthonát és családját örökítette meg ezúttal Todd. A világos lakásban letisztult fa és beton felületek, nemes textíliák adnak hátteret a nehéz, patinás bútoroknak és a rengeteg kézimunkával készített, régi tárgynak. A berendezés szinte művészi, mégis végtelenül otthonos. A képek hangulata annyira személyes, hogy az ember szívesen elmenne vendégségbe Hitoshiékhoz.

Todd Selby birtokolja a világ egyik legnépszerűbb weboldalát. Még 2008-ban indította el egyszerűen azért, hogy itt tegye elérhetővé a barátairól és az ő otthonaikról készített képeket.  Hamarosan naponta kapott olvasói visszajelzéseket a világ minden tájáról. A theselby.com végül elérte a napi százezres látogatószámot, és a világ legnagyobb vállalatai keresték Toddal az együttműködést.

Részt vett többek között a Louis Vuitton, a Nike, a Microsoft, az Ikea és a Heineken kampányaiban. Rendszeresen publikál az Observer Magazine, a Le Monde és a New York Times hasábjain.

Mielőtt a theselby.com befutott volna, Todd a legváltozatosabb területeken dolgozott. Volt tolmács, idegenvezető, térképész, politikai tanácsadó, de kockázati tőkebefektetőként, egzotikus virág nagykereskedőként és  divattervezőként is megismerhette volna a világ.

Ma már “csak” fényképez. Honlapján ezer meg ezer fénykép őrzi a világ különleges helyeit, családok hétköznapian művészi otthonait, arcokat, ételeket, állatokat. A honlap külön gyűjteményt szentel a a legkülönbözőbb mesterségeknek, betekintést nyerhetünk bútorasztalosok, sminkesek, zenészek, szakácsok, tanárok és tetováló művészek életébe is.

Vigyázat, a honlap addiktív! Ha egyszer beszippant, órákig nem ereszt.

További információ: itt.